FAQ – ofte stilte spørsmål

Hvorfor bruke et eventbyrå? 

Mange vil ofte gjøre mye selv, men ender opp med å ikke hygge seg fordi det dukker opp uventede hendelser, både før og under arrangementet. Det er to alternativer til dette: Sette bort noen oppgaver til forskjellige leverandører, eller finne et byrå som kan gjøre alt. Fordelen med å velge eventbyrået er at vi tar alt stresset ut av eventet for deg, og leverer et arrangement av gjennomgående høy kvalitet – fra planstadiet til evalueringen. Det kan vi gjøre fordi vi har den fulle oversikten, solid fagkompetanse og skikkelig flinke folk.

Hva koster et event?

Et event kan koste hva du vil. Det er mye som kan påvirke prisen: Sted, varighet, antall gjester, underholdning, og ikke minst hvilken impact eventet skal ha på deres langsiktige branding og markedsføring. De beste eventene gir dere høy ROI tilbake, og er vel verdt å bruke tid og penger på! Kontakt oss for en budsjettprat og et uforpliktende tilbud.

Hvordan bør vi organisere påmeldinger og kommunisere med deltagere?

Du trenger et system for påmelding og avmelding, en måte å registrere opplysninger om deltagere på, en eller flere måter å kommunisere med deltagerne før, under og etter arrangementet, og et verktøy for å samle inn feedback. For våre kunder bruker vi vårt eget system, som samler alt av deltagerhåndtering i én og samme løsning. Vi anbefaler dette på det sterkeste.

Hva koster det å booke en kjendis?

Skal du booke en kjendis til ditt arrangement og lurer på hva det koster, er det enkleste å ta kontakt med oss. Prisene kan variere veldig. Det er stor forskjell på prisklassen fra de mest profilerte A-kjendisene (hvor prislappen fort kommer opp i 100 000) til de noe mer ukjente eller «up and coming». Alle de vi booker inn leverer på et høyt kvalitetsnivå.

En kjendis som konferansier, eller en kjent standup-komiker, kan ha påvirkning på lønnsomheten i et arrangement. Vi har et stort nettverk av dyktige og fengende mennesker med hver sine unike kvaliteter, og kan hjelpe deg å finne riktig person for ditt event og budsjettet du har til rådighet.  

Jeg vil ha tips til underholdning

Vi har et stort nettverk, kundeinnsikt og erfaring både på og bak scenen. Hvis dere ønsker forslag til hvilken underholdning som vil passe best til arrangementet deres, har vi alltid innspill, forslag og gode råd.

Kan/bør jeg dokumentere mitt event? 

Videoer eller bilder fra eventet er hyggelig å se tilbake på, og kan ofte brukes med fordel i markedsføring. Spesielt for arrangementer som er av stor betydning for selskapet, eller som gjentas f.eks. årlig, anbefaler vi at man har en klar plan for dokumentasjon. Vi kan ta ansvaret for dette, og sørger gjerne for at en årvåken, sympatisk og dyktig fotograf foreviger dagen for dere. En dokumentasjonspakke kommer også med de rettighetene dere vil ha, slik at materialet blant annet kan brukes i reklame.

Vi skal ha et utendørs event, trenger jeg telt?

Været er en av mange bevegelige deler i en eventplan, så dette har vi erfaring med! Noen ganger er det nødvendig med en plan B for utendørsarrangementer. Dere vil jo ikke ha middagen ødelagt av regn. Med planlegging i god tid, kan vi tilrettelegge slik at dere er sikret – uansett vær.

Vi ønsker å gjennomføre en helt eller delvis digital konferanse, hvordan går vi frem? 

Hvis du har et arrangement som av ulike årsaker ikke kan samle alle deltagerne under ett og samme tak, har vi gode digitale løsninger. For eksempel kan vi strømme konferansen, med eller uten et begrenset antall deltagere fysisk tilstede. En av flere aktuelle løsninger kan være Strømmehotellet, som er et samarbeid mellom All Entertainment og General Hotell.